311. Знайдіть моду, медіану і середнє значення вибірки : а) 2, 3, 4, 4, 6, 6, 6, 7, 7, 8; 6} 12, 17, 11, 13, 14, 15, 15, 16, 13, 13. 312. Знайдіть центральні тенденції вибірки: а) 1,5; 1,6; 1,2; 2,1; 2,4; 2,7; 2,8; 3,0; 3,0; 3,0; 3,1; ЗД; 3,1; 3,4; б) 0,95; 0,99; 1,03; 1,06; 0,97; 0,97; 1,0; 1,01; 0,98; 0,97; 0,99; 0,96; 1,02; 0,97; 1,0. 313. За розв'язання задач п'ять учасників олімпіади одержали від 0 до 3 балів, десять — від 4 до 6, тридцять — від 7 до 9, сорок чотири — від 10 до 12, шістнадцять — від 13 до 15, десять — від 16 до 18, два — від 19 до 21, три — від 22 до 24 балів. Складіть частотну таблицю, побудуйте гістограму і визначте центральні тенденції. 314. Пекарня випікає кілограмові калачі. Під час перевірки виявилось, що маса трьох із ста калачів менша від 1 кг на 31—40 г, п'ятнадцяти — на 21—ЗО г, двадцяти — на 11—20 г, тридцяти — на 1 —10 г; маса сімнадцяти калачів більша від 1 кг на 0—9 г, а двох — на 10—19 г. Побудуйте відповідну гістограму і визначте центральні тенденції. Відсоток — це одна сота: 1 % = 0,01; 50% =0,5; 100% = 1. З найпростішими задачами на відсотки (знаходженням відсотків від числа, числа, за відсотками і відсоткового відношення) ви ознайомились раніше. Пригадайте ці види задач і способи їх розв'язування. У складніших прикладних задачах на відсотки часто йдеться про збільшення або зменшення величини на кілька відсотків. У таких випадках треба добре зрозуміти, від чого беруться відсотки. Наприклад, коли говорять, що заробітна плата підвищилась на 10 %, то розуміють, що вона збільшилась на 10 % від попередньої заробітної плати. При цьому якщо значення х більше від у на р %, то значення у менше від х не на р %. Збільшенню в 2 рази відповідає збільшення на 100 %, а зменшенню в 2 рази — зменшення на 50 % (мал. 111). Ціна товару теоретично може збільшуватись
|